vineri, 22 iunie 2012

Leac


Pentru că finalul săptămânii îmi reaminteşte peripeţiile avute la mare (la soare şi la vânt), m-am gândit să scriu câteva rânduri despre un alt leac pe care l-am folosit cu succes în regenerarea epidermei mele prăjite.
Leacul este de fapt un ulei aromat făcut de mine din plante macerate şi o serie de uleiuri presate la rece. Uleiul, în diverse combinaţii, îl folosesc de mulţi ani, de când am renunţat la creme şi loţiuni. Aceasta deoarece, indiferent de cine erau produse, cât costau şi cat de naturale erau, eu făceam în permanenţă alergie. Nu am aflat care din compuşii acestora provocau alergia dar presupun că unul care se regăsea în compoziţia tuturor, chiar şi aşa-zis bio.
Reţeta uleiului este proprie şi am ajuns la ea după ce am citit despre beneficiile plantelor şi cum pot fi ele utilizate şi combinate în funcţie de efectul dorit.


 Aşadar, plantele care m-au ajutat să-mi păstrez pielea:
Iasomia: are acţiune antiinflamatoare, antiseptică, calmantă şi cicatrizantă. Hidratează pielea sensibilă, o calmează pe cea iritată şi congestionată, o corectează pe cea pătată.
Lemnul dulce: este antiinflamator, cicatrizant şi emolient. Hidratează pielea uscată, netezeşte pielea ridată, tratează arsurile solare.
Menta: are proprietăţi antiseptice, astringente şi sedative. Calmează pielea congestionată şi o împrospătează pe cea ofilită.
Rozmarinul: este antiseptic şi cicatrizant. Vindecă rănile şi cicatricele, împiedică înmulţirea microbilor, calmează inflamaţiile.
Salvia: are proprietăţi antiseptice, astringente şi tonice. Acţionează în cazul pielii congestionate, ridate şi uscate.
Trandafirul: are acţiune astringentă, antioxidantă, antibacteriană, cicatrizantă, hemostatică şi emolientă. Curăţă pielea pătată, o hidratează pe cea îmbătrânită, tratează eritemul solar. Este benefic tuturor tipurilor de piele inclusiv celor sănătoase.

Mai sunt şi alte plante (cum ar fi pătlagina) dar eu pe acestea le-am avut la îndemână.
Acum ştiţi cu ce va puteţi regenera pielea dar mai bine vă feriţi de efectele soarelui şi ale vântului. 

Aveţi grijă de voi în acest weekend pentru că se anunţă tot felul de evenimente meteo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu